Wednesday 16 April 2014

Posted by Unknown On 10:02
Cerita tentang lawas ni,teringat pula kisah di toilet beberapa minggu yang lepas..
Saya keluar dari tandas dan mencuci tangan.Tiba-tiba masuk tergopah gapah seorang kakak kat tempat kerja saya..Kawan dia Tanya,

"kenapa tu mah(bukan nama sebenar)?
"Aku sakit perut la"

Gedegunggg..bunyi pintu toilet terhempas..Dalam hati agaknya betul-betul tak tahan tu..Nasib baik masa tu bukan krisis air..

Tiba - tiba dengar  dia mengerang..heeermmm herrrrrmm heeerrrrghh..makin lama makin kuat..Kawan dia gelak-gelak lah kat luar..

Sahabat-sahabatku sekalian,tak perlu buat begitu..Dahlah penat duk dalam toilet,kadang-kadang panas...sakit pulak tu.Kalau lagi parah,sembelit boleh menyebabkan buasir..Lagi susah kalau dah kena,nak berjalan sakit,nak berkerja tak selesa..Kalau tak kena buasir pun kak,nak buang air besar dah lah susah,dah keluar,sakit pulak bontotnya..

Biar saya bantu anda.Saya menyarankan alfalfa dan herb-lax untuk melawaskan pembuangan dan membaiki system penghadaman anda..Harga memang sangat berbaloi dengan pelbagai khasiat vitamin yang anda makan.

Alfalfa
 
 
Apa kebenda alfalfa ni?

Alfalfa ni sebenarnya sejenis tumbuhan.Nama saintifik alfalfa ni adalah Medicago Sativa..
Shaklee memang tanam alfalfa ni secara organik,yang bebas dari pestisid,herbasid dan menggunakan Baja kompos (Baja yang bebas dari bahan kimia)..

Apa yang ada dalam alfalfa ni sebenarnya?
Alfalfa ni memang dikenali sebagai makanan yang paling kaya dengan nutrisi dan zat galian..Paling kaya tau,kaya bukan hanya duit saja.Kenapa pula kita kata ianya paling kaya?
Maunya tidak,ia membekalkan nutrient yang mana kebanyakkannya tidak terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran.Di dalamnya ada:

1. Protin
2.Asid Amino
3.Klorofil
4.Serat
5.15 zat galian
6.10 vitamin
7.8 enzim
8.fitokimia.

Kalau kita ambil 10 biji alfalfa sehari,ianya dah menyamai segelas susu..

Apa khasiatnya?Kata kaya..kalau manusia banyak wang,kalau vitamin ni ada apa pulak?

1. Mencuci hati,darah dan usus..
Kalaulah darah kita banyak toksid,boleh bagi kesan pada muka,jadi bengkak ke,keluar jerawat ke,kalau lagi parah,kena cuci darah ni di hospital,lagi lah leceh.Duit confirm2 dah kena keluar,kalau hospital kerajaan kita kena berkorban masa lagi,cuti,kerja,badan pun penat menunggu.

Macam mana ia boleh cuci2 semua tu?
Alfalfa ni adalah makanan  sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid,menghilangkan toksin dari badan,membersihkan hati,kolon,darah  dan mecantikkan kulit dan otot.

2.Melawan alahan
Membaiki keadaan kulit dan hidung sensitive,kurap,bau badan  dan ulat air secara berkesan.

3.Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
Membaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung,hyperacidity, ulser,gastrik dan sembelit.

4.Menyingkirkan lemak dan kolestrol
Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak,mengurangkan kolestrol,mencegah penyakit jantung,strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja yang mengandungi saponin,seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.

5.Melawan Tumor
Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalian badan,dengan itu membaiki sel-sel kanser dan membuang tumor

6.Melegakan keletihan dan sebagai rawatan pelbagai penyakit

7. Mencegah/Merawat Atritis
Melegakan sakit atritis dan kesakitan.

8.Boleh dijadikan teh herba untuk mengecutkan buasir..

waduh-waduh..banyaknya khasiatnya adik sayang. Boleh tahan 4-5 bulan,harga memang berbaloi2..
Kalau dah sakit,banyak yang perlu kita tanggung.Beringat sebelum kena.Tak rugi pun kalau kita melabur sedikit untuk kesejahteraan kita di masa hadapan..Bukan takat boleh lawaskan pembuangan,kita pun dapat juga BANYYAKKKKK khasiat yang lain..

Macam mana boleh kurang berat pula?Kalau system penghadaman kita dah ok,kita makan pun tak banyak,cepat kenyang..lemak pun berkurangan ..insya Allah..Tapi tak leh lah ngelat makan vitamin,dan x blehlah mengeluh sebab nak kesan cepat..Ni bukan ubat kurus..ni vitamin.Jadi sabar dan telan saja kalau mau sihat,mau berat turun..

Herb-Lax

Cu cter cu cter..



Dalam herblax ni,semuanya daun-daun..dalam erti kata lain,semuanya herba..
Ada alfalfa leaves,senna leaves,anise seed,blue malva flower,buckhorn bark, licorice root,fennel seed dan culver's root..

Manafaat utama

1. Pembersihan Najis tersumbat
2. Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat dan tersimpan lama dalam tubuh kita.
3. Membantu masalah sembelit
4. Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semula jadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsung nya membantu masalah sembelit.
5. Mengempiskan perut
6. Ia membantu mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut..

Waaaaah..banyak sungguh khasiatnya..Sanggup ke nak duk lama-lama dalam tandas..sakit pulak tu..Apa salahnya melabur untuk kesihatan sendiri.Keluarkan wang kecil,tapi hasilnya...wang besarrrrr!!!Kalau beli baju mahal-mahal,banyak-banyak,lama2 jadi buruk atau kita tak pakai,tapi takkan lah beli vitamin yang memang boleh dikatakan berbaloi dengan hasil,lebih berbaloi rasanya,mau berkira?Fikir-fikirkanlah semua..

Benarkan saya membantu anda..
paefaizah
017-6794584

0 comments:

Post a Comment