Sunday 23 March 2014

Posted by Unknown On 05:37
Kanta kehidupan adalah sebuah buku baru yang di tulis oleh Prof Dr.Muhayya.Saya sangat suka membaca buku-buku motivasi dan tarbiyyah rohani dari zaman pelajar lagi.Sejak beberapa tahun kebelakangan ini,saya sudah tiada hati,tiada cinta lagi untuk membuat sesuatu yang sangat sangat saya cintai..Sekarang saya kembali semula kepada kecintaan saya terhadap buku..

Saya tertarik untuk berkongsi sesuatu tentang buku ini.Dalam prakata buku ini disebut:

" Pilihan hidup kita sekarang menentukan nasib kehidupan kita__________________ akan datang.Anda boleh memilih,sama ada hidup dengan menggunakan "kanta melihat orang" atau menggunakan "cermin melihat diri"?

"Banyak orang sibuk hendak membetulkan diri orang,sibuk hendak melabel dan menghukum orang.Kesalahan orang,kalau tidak nampak dengan mata kasar pun kalau boleh mahu ditala orang dengan "cermin kanta" untuk menyerlahkan kelemahan orang.Tetapi hakikatnya kita tidak mampu untuk melihat diri sendiri,yang begitu hamper dengan kita,kecuali dengan bantuan cermin.Banyak orang lupa,apabila satu jari telunjuk kita menghala ke arah orang,ada tiga jari lagi sedang menghala kearah kita"

Jom audit diri..saya mahu bahagia,dan saya juga mahukan anda bahagia..Insyaa Allah..Amin..

Shaklee Indipendent Distributor
Paefaizah
017-6794584

0 comments:

Post a Comment