Tuesday 25 March 2014

Posted by Unknown On 08:24
Assalamualaikum..
Saya kurang sihat..bukan kurang tapi memang sakit..atas silap sendiri..Sebab apa? Kenapa?

Adakah salah..

# tiada air kat Epson?
#gara-gara tak minum air sebab tak ada air?sebab air mineral kat kedai Ah Chai tak sedap?
#tak makan vitamin?sebab takut berak-berak,dan x ada air kat toilet?
# atau sbb tahan nak berak?

Bak kata Prof Muhayya,satu jari kalau kita tunding pada orang,3 jari lagi tunding pada kita.
Salah sendiri semuanya..Kalau dah sakit ni,adakah salah Allah?Tidak..tidak ..tidak..salah sendiri juga..Kalau kita sendiri yang tak minum air,kita sendiri yang tak makan buah-buahan,kita sendiri yang tak makan vitamin atau amik fiber,dan kena sembelit.Adakah kita patut salahkan Allah?
Salah sendiri lah kan?

Mencegah atau mengubati.Mana satu pilihan anda?Daripada pengalaman saya sekarang,saya memang memilih mencegah.Kalau memilih mengubati,kita dah sakit,dah merana,dah tanggung derita..masa tu barulah kita nak cari penawar..Sengsara dik..sengsara..
Saya ni pun sekejap nak demam,sakit tak hilang,masya Allah.Pada -Mu aku berserah..sakit apa,tak usahlah saya panjangkan kisahnya..hukhuk..

Sistem Penghadaman yang tidak sihat dan masalah sembelit.

Kita memang di wajibkan untuk minum air yang banyak setiap hari.Sebaiknya kandungan air yang wajib kita minum adalah berdasarkan berat badan kita. 25kg berat bersamaan 1 liter air.Jadi kira lah sendiri berapa liter air yang patut kita minum..Untuk melawaskan pembuangan air besar,produk Shaklee menawarkan 3 produk yang utama seperti..

Lecithin

Selain untuk mendapatkan bentuk badan yang menawan,lecithin ni berfungsi untuk melawaskan dan melembutkan najis..senang dan lawas untuk ke tandas..

Alfalfa

Alfalfa ni banyak kelebihannya..Ada 13 keistimewaan alfalfa.
Dan salah satunya adalah untuk melegakan sembelit dan membantu proses penghadaman dan pencernaan..

Herblax

Herblax ni sebagai detoks untuk membersihkan lemak dan lendir yang melekat pada usus..Dan herblax juga berfungsi membuang toksin dalam badan..

Ambil ketiga-tiga ni memang sangat membantu dalam proses pembuangan,seterusnya..membantu dalam proses mengurangkan berat badan..Saya tak ambil ketiga-tiga ini pada minggu lepas,saya tak minum air,akibatnya....ooo..pengajaran sungguh rasanya.Lain kali tak mahu lagi buat macam ni..

Anda mahu mencuba?
Jom try..jangan buang masa duk meneran dalam tandas..Jangan cari pasal dengan sembelit..Beli supplement untuk diri sendiri demi kebaikan diri..

Shaklee Independent Distributor
Paefaizah
017-6794584


0 comments:

Post a Comment