Sunday 23 March 2014

Posted by Unknown On 21:04
Hari ini saya MC.Dulu saya kerap mc sebab sakit,samaada sakit yang memang sakit atau sakit berkenaan hati,jiwa dan emosi.Tetapi sejak saya ambil vitamin Shaklee ni,alhamdulillah,keadaan kesihatan lebih baik.Saya tulis blog saya Healthy mind,healthy body sebab kita perlu minda sihat dan badan pun sihat..
Kedua-duanya perlu seimbang.Namun , mana satu yang lebih penting?Jeng jeng jeng...


Otak kita sebenarnya membenarkan segala-gala yang kita fikirkan dan mahukan.Dari segi agama dan spiritualnya,segalanya adalah DOA.Andaikata kita terfikirkan hal-hal yang negative,dan tatkala itu juga,Allah memakbulkannya,maka termakbullah.Maka lebih baik kita fikirkan hal-hal yang baik.Sama juga dari segi kesihatan,kalau kita fikirkan yang kita sakit,kita tak boleh jadi baik walaupun ambil vitamin,maka benarlah apa yang kita fikirkan tu.Contohnya..

Timah : Saya tengok akak ni badan makin lama makin naik,akk ni muda lagi,cantik pulak tu.Apa kata akk cuba set vitamin untuk kurangkan berat badan ni.

Ani : Tak nak lah aku,sama jugak,tak boleh turunnya..

Kalaulah Ani tu ambil juga set vitamin tu,agaknya Ani boleh turun tak berat badannya?

Jawapannya mungkin tidak.Sebab Ani dah dah awal-awal lagi dah berdoa yang dia tak akan kurus dengan makan vitamin.Dia dah mintak dengan Allah.Yang keduanya,otaknya dah memberitahu jiwa,anggota badan yang lain yang dia tak akan turun beratnya dengan ambil vitamin.Rase-rasenya dia rajin tak nak makan vitamin tu?Jawapannya TIDAKKKK...

Jadi sahabat-sahabatku,berhati-hatilah dalam berfikir,menyebut perkataan harian kita.Jika kita mahukan yang indah-indah,maka fikirkanlah yang indah-indah dan positif


Berbalik pada tajuk saya tadi..Best ke MC ni?Kalau sakit,apa yang bestnya..Lainlah kalau kita cuti,memanglah best ,boleh pergi jalan-jalan,cuci mata,tenangkan fikiran..betul tak?
Ini,duduk sakit,tidur sakit,bangun sakit..Bahagiakah tuuu?
Selamat muhasabah diri..

Shaklee Independent Distributor
Paefaizah
017-6794584






0 comments:

Post a Comment